Професія «маркетолог»

Пустотін Вадим

Пустотін Вадим

Директор бренд-консалтингової компанії «Следопыт»

Стисла професійна біографія:

У маркетингу – з 1992 року, коли він в Україні тільки зароджувався. У 1992–1996 рр. – дослідник-аналітик у дослідницькій компанії «Socis». З 1996 до 2002 року – робота в міжнародних рекламних агентствах на позиціях «керівник відділу досліджень», «директор зі стратегічного планування і розвитку бізнесу». Із 2003 року до цього часу – директор спеціалізованої бренд-консалтингової компанії.

Досвід успішної роботи на понад 80 ринках товарів і послуг. Один із провідних українських спеціалістів із брендингу, серед робіт якого ТМ «Наша Ряба», ТМ «Roshen», ТМ «Sandora», ТМ «Інтуїція», Synoptic.ua, Ukr.net.

Хто такий маркетолог?

Справжній Маркетолог – це МОЗОК компанії, який здатен генерувати ідеї, за які споживач готовий платити гроші. А з іншого боку – це СИЛА, ЯКА РУХАЄ, яка підштовхує компанію зсередини до реалізації, впровадження цих ідей. Хороший маркетолог – це ПОРУШНИК СПОКОЮ в компанії. Він – наполегливий, енергійний, послідовний, ВІДПОВІДАЛЬНИЙ. Поганий маркетолог – інертний, прагне робити, ЯК УСІ. У помилках схильний звинувачувати будь-кого, проте не себе.

Назвіть плюси та мінуси професії маркетолога

Плюси:

  • Одна з найбільш затребуваних професій
  • Дозволяє реалізовувати себе людям творчим, активним

Мінуси:

  • В Україні на маркетологів часто покладають багато обов’язків, і якщо вони не можуть впоратися, з них роблять «цапів-відбувайл»
  • В Україні маркетологів нерідко сприймають як тих, хто витрачає, а не заробляє гроші.

І маркетологу кожного дня своєю працею потрібно доводити, що підприємство отримує від нього користь.

У яких установах може працювати маркетолог?

Сьогодні робота для маркетолога є на будь-якому підприємстві, де працює хоча б 10 осіб. Крім того, маркетинг для багатьох стає стартом для власного успішного бізнесу.

Якими особистими якостями, на Вашу думку, повинен володіти маркетолог?

Наполегливість, готовність доводити і впроваджувати ідеї всупереч спротиву більш інертних колег.

Бажання створювати щось нове, цікаве, бути першопрохідцем.

Відповідальність.

Скажіть, на яку заробітну плату слід розраховувати людині, яка обрала для себе професію маркетолога?

Початковий рівень – 2 000 грн.

Середній рівень – 5 000–7 000 грн.

Високий рівень – від 16 000 грн.

Опишіть трьома реченнями Ваш робочий день

Аналіз існуючої інформації, генерування ідей. Зустрічі з людьми, робота з документами, які супроводжують впровадження ідей. Перероблення/доопрацювання вже зробленого, розв’язання нового завдання.

Чи можете ви розвінчати декілька найпоширеніших міфів про професію маркетолога?

  • Вивчати споживача в маркетингу не головне. Маркетинг – це в першу чергу СТВОРЕННЯ ДОДАНОЇ ЦІННОСТІ, за яку споживач готовий платити гроші.
  • Маркетолог – це не той, хто гребе гроші лопатою. Маркетолог заробляє гроші великою працею. Разом із тим у маркетолога ОДИН ІЗ НАЙВИЩИХ РІВНІВ ЗАДОВОЛЕНОСТІ своєю працею, адже він може прямо впливати на результат. Тим, для кого процес важливіший результату, маркетинг буде нецікавий.