Професія «системний адміністратор»

Євген Бельфер

Фірма «Ibol-IT. Комп’ютерний Лікар»
Директор

Стисла професійна біографія:

Закінчив Київський політехнічний інститут (КПІ), факультет інформатики та обчислювальної техніки (ФІОТ).

У 2009 році створив фірму, що спеціалізувалася на налаштуванні й ремонті комп'ютерів та ноутбуків.

Пізніше до спектра послуг було додано абонентське обслуговування і технічну підтримку корпоративних клієнтів.

Хто такий системний адміністратор?

Системний адміністратор – це той співробітник, який слідкує за безпекою в мережі організації та займається створенням оптимальних умов для роботи комп'ютерів і програмного забезпечення. Він працює з резервними копіями (зберігає, готує, перевіряє дані), оновлює програми й операційну систему, встановлює нове забезпечення (апаратне або програмне), створює облікові записи для користувачів, відповідає за безпеку, усуває будь-які системні несправності, планує і здійснює роботи з удосконалення мережі підприємства та документує всі дії.

Назвіть плюси та мінуси професії системного адміністратора

Плюси:

  • це цікава неодноманітна робота;
  • для всіх ти – цар і бог щодо технічної частини;
  • ти самостійно плануєш свій робочий день.

Мінуси:

  • ненормований робочий день, зазвичай довший, ніж в інших працівників;
  • керівництво нерідко недооцінює твою значимість;
  • якщо трапляється серйозний збій, у тебе просто ураган, оскільки всі співробітники біжать до тебе, навіть якщо цей збій відбувся не з твоєї вини.

У яких установах може працювати системний адміністратор?

Абсолютно в будь-яких! Всюди, де є інформаційні технології, потрібен сисадмін, і часто не один, а декілька. Це може бути маленька турфірма, що користується послугами сисадміна, який не працює в них постійно, а може бути великий банк із власним ІТ-відділом.

Якими особистими якостями, на Вашу думку, повинен володіти системний
адміністратор?

Насамперед сисадмін повинен цікавитися новими знаннями. Він має вчитися щодня, відслідковувати нові віяння і технології і на їхній основі покращувати існуючу інформаційну систему підприємства. Також він повинен володіти підвищеною стресостійкістю. Часто потрібно дуже багато часу, щоб пояснити користувачу, що ти сисадмін, а не майстер на всі руки, і не можеш полагодити пилосос, який зіпсувала прибиральниця, або кавомашину, яку не почистила секретар :) Ну і звичайно, він має розуміти, що потрібно кінцевим користувачам для комфортної роботи. Сисадмін повинен вміти стати на місце людини, яка не володіє технічними знаннями.

Скажіть, на яку заробітну плату слід розраховувати людині, яка обрала для себе професію системного адміністратора?

Від 2500 грн. і вище. При чому зарплати на різних підприємствах можуть значно різнитися. Все залежить від завдань, які ставлять перед сисадміном, і від усвідомлення керівництвом важливості цієї посади на підприємстві.

Опишіть трьома реченнями Ваш робочий день

Мій робочий день настільки різноманітний, що його важко описати певним шаблоном. Це може бути як усунення несправностей, що виникли в користувача, так і створення резервної копії даних. Це може бути розв'язання певних технічних питань із третьою стороною (провайдер, хостинг-провайдер), а може бути підбір конфігурації нового сервера для зберігання пошти або ж консультування керівництва щодо покращення роботи технічної інфраструктури підприємства. Також це може бути зустріч із потенційним клієнтом, який бажає в нас обслуговуватися, для здійснення оцінки IT-інфраструктури його організації.

Чи можете ви розвінчати декілька найпоширеніших міфів про професію системного адміністратора?

По-перше, міф про те, що сисадмін – це зарослий неголений хлопець у светрі, заправленому в штани, який сидить у себе в комірчині, стукає по клавішах і слухає рок. Це не так. Жоден із моїх співробітників-сисадмінів так не виглядає. Звичайно, на деяких підприємствах мені доводилося бачити подібних персонажів, проте це, швидше, виняток.

Ще один міф. Дуже часто працівники вважають, що сисадмін цілими днями стежить за тим, хто і які сайти відвідує. Повірте, у адміна вистачає своєї роботи, і шпигування за працівниками рідко належить до кола його обов'язків. Проте саме системний адміністратор може обмежити доступ до певних порталів, на які небажано заходити в робочий час.